Search This Blog

save the date peeps !!

Banner 600px X 160px

Order Form

Name:
Contact Number:
Email Address:
Address:
Item(s) To Purchase
Preffered Bank for Payment CIMB
Maybank
Postage Option: Pos Laju RM6 (semenanjung Malaysia)
Pos Laju RM9 (Sabah)
Pos Laju RM10 (Sarawak)

Click here to create your own form.

Tuesday 29 November 2011

Dinar Iraq-Pelaburan Jangka Masa Panjang Terbaik



APA ITU PELABURAN DINAR IRAQ?

Pelaburan Dinar Iraq adalah pelaburan SAH di sisi undang-undang & syara'. Pelaburan ini adalah berlandaskan kepada pertukaran wang dan ia akan memberikan pulangan 500 peratus kepada mereka yang bersabar dan faham akan jenis pelaburan ini. Sama macam mereka yang melabur dalam matawang Dinar Kuwait & Afghanistan lalu, maka pelaburan Dinar Iraq adalah yang terbaik buat masa kini. Beli, simpan dan jual semasa diapungkan (RV) nanti, insyaALLAH kita akan menjadi jutawan dalam sekelip mata. Dulu ramai yang tidak tahu akan potensi pelaburan ini tetapi apabila pembeli dinar Kuwait mendapat habuan yang lumayan ramai orang yang beralih kepada pelaburan Dinar Iraq. Jadi rebutlah PELUANG ini..





Harga dinar Iraq:

10,000 ribu dinar = RM80.00






25,000 ribu dinar = RM 180.00




Pelaburan ini sesuai untuk mereka yang sabar menunggu untuk mendapat hasil yang lumayan. Anda jangan risau,duit ini ada nilainya. Sekiranya nilai duit ini tidak naik maka anda boleh menjualnya di pengurup wang atau bank TAPI bukan sekarang!!! Ianya tidak didagangkan lagi di luar negara jadi kena tunggu ia didagangkan dahulu barulah anda boleh menjualnya kepada pengurup wang. Jadi jangan rasa ragu-ragu kerana walau macamana sekalipun anda tetap akan mendapat duit anda semula cume rugi atau untung sahaja. Jika nilai dinar dinaikkan maka anda akan mendapat untung yang berlipat kali ganda tetapi jika dinar ini adalah pada nilai yang sama maka anda akan mengalami kerugian sedikit. Apa kata kita mengambil peluang ini,untung dan rugi kita tiada siapa yang tahu. Jika anda takut untuk melabur banyak maka mulalah dengan nilai 10,000 dinar dahulu. Simpan dan tengoklah berita selalu.Jika nilar dinar dinaikkan maka anda akan mendapat untung seperti orang yang melabur pada duit dinar kuwait dahulu.




KENAPA SAYA KATA PELABURAN INI BERPOTENSI?

Fakta mengenai negara Iraq:

1. Iraq memiliki rezab kedua terbesar minyak dengan 95% hasil Iraq daripada eksport minyak. Ditambah pula dengan kenaikan harga minyak serantau, Iraq akan kembali kuat. Nilai Dinar Iraq telah meningkat daripada masa terendah IQD3000 = USD1.00 kepada IQD1,400 hingga IQD1,500 kebelakangan ini. Sebelum perang 1991, ID1 = USD3.00. Harus di ingatkan, Dinar baru hanya diperkenalkan sejak 15 Oktober 2003. Sistem kewangan yang diasaskan oleh kerajaan baru ini menggalakkan pelaburan asing, kunci pembangunan ekonomi yang kukuh. Negara Iraq yang berjaya akan melonjakkan matawang Iraq daripada paras terendah menjadi matawang yang diiktiraf dunia. Dinar Iraq yang baru telah meningkat 25% sejak tamatnya operasi ketenteraan di negara itu.
Kerajaan Amerika Syarikat menjanjikan bantuan USD18 bilion, ketenteraan dan sumber manusia sukarelawan, pelunasan hutang dan jalinan ekonomi yang bakal membantu Iraq keupayaan untuk memacu potensi ekonomi USD70 bilion setahun, merupakan yang terbesar di rantau berkenaan. Rezab Minyak Iraq Melebihi USD10 trilion Iraq sebuah negara dinamik dengan populasi rakyatnya terpelajar melebihi 22 juta orang, juga memiliki rezab minyak USD10 trilion berdasarkan harga pasaran semasa. Sejak bebas daripada cengkaman regim Saddam Hussein, Iraq berpotensi untuk mencapai ekonomi bernilai USD70 Bilion setahun, juga rezab minyak dan gas terbesar iaitu kedua selepas Arab Saudi.

2. Negara Industri Seluruh Dunia Berada Di Iraq
Negara kuasa ekonomi dari seluruh dunia berada di Iraq, sama ada atas misi ketenteraan atau misi sukarelawan, datang membantu membina persekitaran yang selamat, terkawal dan polisi ekonomi yang berkesan. Trilion dollar telah dijanjikan untuk pembangunan dan pemulihan di Iraq. Pembinaan semula infrastruktur terutamanya kuasa elektrik, air, jalanraya dan lebuhraya, sistem telefon dan IT dan perkhidmatan kesihatan dan kemanusiaan telah pun bermula.

3. Iraq Memacu Arah Yang Betul
Perjanjian Serantau Iraq terus menjalin hubungan penting dalam usahanya untuk mengeksport rezab minyak dan gas melalui saluran paip yang sedia ada dengan negara jiran.

4. Sistem Matawang Iraq
Sistem kewangan yang baru dilancarkan menggalakkan pelaburan asing, kunci utama untuk membina ekonomi yang kukuh.

5. Bank Pusat Iraq (CBI)
Bank Pusat Iraq adalah agensi bebas, tidak dikuasai oleh parti politik yang pelbagai di Iraq dan di audit oleh Ernst & Young International.

6. Bursa Saham Iraq
Bursa saham baru dibuka baru-baru ini telah merekodkan jumlah dagangan tinggi, melonjakkan harga saham 27 syarikat tersenarai. 2 bilion saham telah bertukar tangan hanya dalam 6 sesi dagangan.

7. Pasaran Bon Iraq
Bank pusat Iraq mengeluarkan bon perbendaharaan pertama pada 18 Julai 2006, telah disertai secara menyeluruh oleh bank komersil swasta di Iraq.

8. Pasaran Hartanah Iraq
Pasaran hartanah berkembang pesat, semuanya akibat polisi ketat dan harga yangdikawal semasa regim Saddam Hussin. Duit mengalir ke Iraq membolehkan warganegaramemiliki rumah di kawasan eksklusif yang selama ini dikhaskan untuk kakitangan kerajaan.

9. Pengeluaran Minyak Iraq
Kerajaan Iraq sudah pun dibentuk, membawa kepada pembangunan semula telaga minyak. Perjanjian dengan syarikat minyak antarabangsa sudah dimeterai demi memaksimumkan hasil kekayaan minyak negara ini.

10. Harapan Kemajuan
Dijangkakan dalam tempoh 1 hingga 2 tahun, telaga minyak Iraq boleh mengeluarkan cukup minyak untuk menjana hasil negara. Tempoh 5 hingga 10 tahun diperlukan bagi membolehkan Iraq kembali ke arena dunia dari segi ekonomi, politik dan sosial.

UNTUK PEMBELIAN SILA EMAIL SAYA DI:
lebrons_cavaliers@yahoo.com

Untuk pembelian di Selangor/K.L saya akan berjumpa terus dengan pembeli. Untuk diluar kawasan Selangor/K.L khidmat pos laju disediakan. Tiada caj dikenakan

No comments:

Post a Comment

ShareThis